Sa oled siin

Kaitseministeeriumi kaitsetahte projekt pälvis aasta kaubandusteo auhinna

10. Oktoober 2024 - 10:24
Kaitseväe digilaigumustris tooted
Kaitseväe digilaigumustris tooted

Kaitseministeeriumi reservväelaste nädala raames turule toodud tooted ja teenused pälvisid Kaubanduse Aastakongressi konkursil aasta kaubandusteo auhinna. Lisaks valiti kaitsetahte projekt ka publiku lemmikuks. Projekti raames said valitud ettevõtted õiguse kasutada oma toodete ja teenuste turustamisel kaitseväe digilaigumustrit, et võimendada erinevates ühiskonnagruppides laiemalt sõnumit reservväelaste olulisusest Eesti riigikaitsele.

„Eesti julgeolek ja riigikaitse sõltub terve ühiskonna panusest, ettevõtjad ja tööandjad, kes reservväelasi toetavad väärivad ühiskonnas märkamist ja tunnustust,“ ütles kaitseministeeriumi kaitsetahte arendamise osakonna juhataja Martin Reisner, kelle sõnul vajab tugev põhijõud taustajõude ning kaitseministeeriumil on hea meel, et nii mitmed ettevõtted algatusega kaasa tulid ning lisaks oma reservväelastest töötajatele leidsid võimaluse õla alla panna ka reservväelaste nähtavuse kasvatamisele ühiskonnas.

Kaupmeeste Liidu tegevjuhi Nele Peili sõnul paistis kaitsetahte projekt silma laia ühiskondliku mõju, ajakohasuse ja positiivsusega. Žürii tõi kaitsetahte projekti puhul välja, et tegemist oli suurepärase näitega edukast ja laiaulatusliku mõjuga avaliku- ja erasektori koostööst. Projekti iseloomustab laiapõhjaline ühiskondlik kaasatus. Väärtustati inimesi, kes on kaitsevõime realiseerumise süda ja võimaldati panustada kõigil ühiskonna gruppidel, sh ettevõtetel ja eraisikutel läbi projekti käigus loodud toodete ja teenuste tarbimise.

Sõnumi võimendamiseks sõlmiti pikaajalised koostöökokkulepped mitmete erasektori võtmepartneritega, kes tõid turule kaitseväe digilaigumustrit kandvad tooted ning panustavad nende ühikumüügilt osa Reservväelaste Fondi. Koostööprogrammi raames lansseeris Coop Pank Kaardiväe programmi, A. Le Coq tõi turule reservväelaste digilaigus Arctic Sport spordijoogi ning digilaigus kalja, Goldtime Kaitsetahte meeste ehete seeria, Balbiino reservväelaste jäätise, Nordic Milk reservväelaste Tere piima, Apotheka reservväelaste 12-tootelise toidulisandisarja ning Linnamäe Lihatööstus reservväelaste konservi.

Lisaks võtmepartneritele pakkus enam kui 230 era- ja riigiasutust reservväelaste nädala raames soodustusi. Näiteks Olerex tootis 100 000 digilaigus reservväelaste kohvitopsi, Elron võimaldas reservväelastele tasuta rongisõitu ning Balsnack toetas õppusel Kevadtorm osalejaid 20 000 tootega. Ühtlasi annetavad nimetatud ettevõtted iga digilaigus toote müügilt osa Reservväelaste Fondi, millest toetatakse reservväelaste võitlustahte ja -võimekuse tõstmist.

Reservväelaste fondist toetatakse Eesti reservväelaste osalemist pikaajalises väljaõppes, erivarustuse hankimist ja reservväelaste ühtekuuluvuse arendamist ning tunnustatakse parimaid reservväelasi ja reservüksusi. Fondile laekunud vahendite detailne jaotus otsustatakse vastavalt kaitseväe ja Kaitseliidu vajadustele ja laekunud vahenditest. Fondi vahendeid haldab Riigikaitse Edendamise Sihtasutus. Fondi on võimalik annetada kõigil kodanikel ja ettevõtetel ning tänaseks on sõlmitud koostöölepingud mitme ettevõttega, kes annetavad osa müügitulust fondile.

Fondile on võimalik teha tulumaksuvabalt ka otseannetusi:

Saaja: Riigikaitse Edendamise Sihtasutus

EE704204278634045502

Registrikood: 90008494

Rohkem infot reservväelaste fondi kohta: https://kaitseministeerium.ee/et/reservvaelaste-fond

Lisainfo: [email protected]